Page 86 - UFEK2017 Özetler Kitabı
P. 86

3. ULUSAL FİZİK EĞİTİMİ KONGRESİ BİLDİRİ ÖZETLERİ KİTABI


                         MIKNATISLAR VE AKIM-MANYETİK ALAN İLİŞKİSİ KONULARINDA
             B77          HAZIRLANAN FİZİKSEL MODELLERİN 10.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN
                           KONULARI GÜNLÜK YAŞAMLA İLİŞKİLENDİRMELERİNE ETKİSİ

                                                            1
                                                                         2
                                               Demet TARAKÇI , Güner TURAL

                                          1  Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi
                                          2  Ondokuz Mayıs Üniversitesi, Eğitim Fakültesi

                   Bu  çalışmada  ‘Mıknatıslar  ve  Akım-Manyetik  Alan  İlişkisi’  konularına  yönelik  hazırlanan  fiziksel  modellerin
            10.sınıf öğrencilerinin konuları günlük yaşamla ilişkilendirmelerine etkisini araştırmak amaçlanmıştır. Yapılan literatür
            incelemelerinde fiziksel modellerin etkisine yönelik çalışmaların kısıtlı olduğu görülmüştür. Çalışmada ön test- son test
            kontrol gruplu yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu 10.sınıfta öğrenim gören 24 deney ve
            22 kontrol grubu olmak üzere toplam 46 öğrenci ile gerçekleşmiştir. Veri toplama aracı olarak ‘Mıknatıslar ve Akım-
            Manyetik  Alan  İlişkisi’  konuları  ile  ilgili  araştırmacılar  tarafından  geliştirilen  Günlük  Yaşamla  İlişkilendirme  Testi
            kullanılmıştır.  Bu  testte  ‘Mıknatıslar  ve  Akım-Manyetik  Alan  İlişkisi’  konularına  yönelik  7  açık  uçlu  soru  kullanılarak
            uygulama  öncesi  ve  sonrasında  öğrencilere  uygulanmıştır.  Öğrencilerin  açık  uçlu  sorulara  verdikleri  cevaplar  tam
            anlama, kısmen anlama, doğru yanlış anlama, yanlış anlama ve anlamama cevaplamama gibi kategorilere ayrılmıştır. Bu
            araçlardan elde edilen veriler SPSS 17.0 paket program yardımıyla analiz edilmiştir. Günlük Yaşamla İlişkilendirme Testi
            bulgularında her iki grupta da istatiksel anlamda ilerlemeler olduğu görülmüştür. Elde edilen veriler deney grubu lehine
            anlamlı  farklılık  olduğunu  göstermiştir.  Bu  sonuç  ‘Mıknatıslar  ve  Akım-Manyetik  Alan  İlişkisi’  konularında  kullanılan
            fiziksel modellerin kontrol grubunda kullanılan mevcut öğretim materyallerine göre öğrencilerin bilgileri günlük yaşamla
            ilişkilendirme  düzeylerini  arttırmada  daha  etkili  olduğunu  göstermektedir.  Bu  doğrultuda  kullanılabilecek  fiziksel
            modellerin öğrencilerin bilgiyi günlük yaşamla ilişkilendirme düzeylerinde etkili olduğu söylenebilir.

                   Anahtar Kavramlar: Fiziksel model, günlük yaşam, mıknatıslar, akım-manyetik alan ilişkisi
















































                                                            74
   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90   91