Page 85 - UFEK2017 Özetler Kitabı
P. 85

3. ULUSAL FİZİK EĞİTİMİ KONGRESİ BİLDİRİ ÖZETLERİ KİTABI


             B76          TASLAK FİZİK ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ
                            DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ (ORDU İLİ ÖRNEĞİ)


                                                               1
                                                                          2
                                                     Kadir YAYLA , Tülin YAYLA

                                                         1 Ordu Fen Lisesi,
                                                     2 Ordu Sosyal Bilimler Lisesi

                   Öğretim  programları,  çağdaş  öğrenme  teorilerine  uygun  olarak  sürekli  yenilenmektedir.  Yenilenen
            programların yürütücüleri olan öğretmenlerin programla ilgili görüş ve düşünceleri önemlidir. Bu çalışmanın amacı da
            2017-2018 eğitim öğretim yılından itibaren uygulanması hedeflenen yeni fizik taslak programını öğretmen görüşleri
            doğrultusunda değerlendirmektir. Bunun için araştırmada öğretmenlerin ünite ve kazanımların içeriği açısından mevcut
            ve yenilenen taslak öğretim programının ayrıntılı olarak karşılaştırılmasına ilişkin görüşleri alınmıştır.
                   Bu  çalışma  bir  özel  durum  çalışmasıdır  ve  örneklemini  Ordu  ilinde  görev  yapan  fizik  öğretmenleri
            oluşturmaktadır. Veriler, doküman analizi yöntemi ve öğretmenlerin yazılı görüşleri alınarak toplanmıştır. Öğretmenlerin
            görüşleri doğrultusunda hem kazanım hem de genel felsefe ve amaç açısından irdelemeler yapılmıştır. Öğretmenler
            genelde programla ilgili sadeleşme, matematiksel işlemlere girilmemesi ya da bu işlemlerin azaltılması, kazanımların
            açık, anlaşılır ve ölçülebilir hale gelmesi, bilim insanlarına ve bilimsel çalışmalara vurgular yapılması gibi hususlarda
            olumlu görüş bildirmişlerdir. Bilgi kazanımlarının yanında değerler kazanımlarına da vurgu yapılmasının önemli olduğunu
            belirtmişlerdir. Öğretmenlerin, ders saatlerinin yetersizliği ve Anadolu Lisesi Fen Lisesi ayrımı ile ilgili çekinceleri olduğu
            belirlenmiştir. Ayrıca bazı konuların yerlerinin değişmesinin uygun olacağını belirtmişlerdir. Mesela 11. Sınıfta “enerji”
            ünitesi ayrıntılı olarak anlatıldığından 9. Sınıfta kaldırılmalıdır. Yine Düzgün dairesel ve Basit harmonik hareket ve Açısal
            Momentum Konularının 11.sınıfa geçirilip 12.sınıfta dalga mekaniği ve modern fizik konularına ağırlık verilmesi daha
            uygun olacaktır.
                   Yeni taslak programda 2007 ve 2013 programlarının kazanımlarına ilave olarak bilim tarihi ve değerlerimize
            yönelik  kazanımlar  dikkati  çekmektedir.  Programlar  değişirken;    piyasa,  öğretmen  ve  öğrencide  anlayış  değişikliği
            oluşturmak ve eski alışkanlıklarından kaynaklanan direnci kırmak gerekmektedir. Program yapıcılar ve yürütücüler bu
            gerçekten hareketle arayışa girmelidir.

                   Anahtar  Sözcükler:  Fizik  Öğretim  Programı,  Kazanımlar,  2013  ve  yenilenen  fizik  dersi  taslak  öğretim
            programının karşılaştırılması.







































                                                            73
   80   81   82   83   84   85   86   87   88   89   90