Page 39 - UFEK2017 Özetler Kitabı
P. 39

3. ULUSAL FİZİK EĞİTİMİ KONGRESİ BİLDİRİ ÖZETLERİ KİTABI


             B27        FİZİK ÖĞRETMENLERİ FİZİKTEKİ SON GELİŞMELERİ TAKİP EDİYOR
                                                              MU?


                                                       Cihat DEMİR
                                                                 1

                                                     1 Dicle Üniversitesi

            Fizikteki yeni gelişmeler, tüm insanlık için hayatı kolaylaştırmanın, yaşanılabilir bir dünyanın ve evreni anlamamızın
            kapılarını aralıyor. Einstein ‘ın kütle çekim dalgaları kanıtlandı, Fransada güneş enerjili yollar yapılıyor, 30 futbol sahası
            büyüklüğündeki teleskop evreni dinliyor, Göktürk-1 uydusu fırlatıldı.  Bazı insanlar için magazin haberlerinin ötesine
            geçmeyen bu gelişmeler, fizik öğretmenleri için ayrı bir öneme sahip olmalı. Fizikteki son gelişmeleri takip eden ve
            bilimsel yönünü geliştirebilmiş olan fizik öğretmenlerinin fizik öğretiminde daha başarılı olacakları düşünülmektedir.
            Fizik öğretmenlerinin uygulamaya koyacakları bir özel öğretim yöntem ya da tekniğinin önemli bazı yerlerinde (dikkati
            çekme aşamasında, problem cümlesi aşamasında tartışma aşamasında) fizikteki yeni gelişmeler onlara oldukça faydalı
            olabilir. Bu çalışmanın amacı, Fizik öğretmenlerinin fizikteki güncel gelişmeleri takip edip etmediklerine ilişkin görüşlerini
            belirlemektir. Çalışma grubunu, 2016-2017 akademik yılında Diyarbakır ilinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı özel ve
            devlet okullarında görev yapan 30 fizik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden özel durum
            yöntemi  olan  betimsel  bir  çalışmadır.  Bu  araştırmada  nitel  araştırma  yöntemlerinden  yapılandırılmış  mülakat
            kullanılmıştır. Yapılan görüşmelerde fizik öğretmenlerinin; bilimsel dergi ya da kitap okuyup okumadığı, bilimsel web
            sitelerine  bakıp  bakmadığı,  bilimsel  kongrelere  katılıp  katılmadığı,  derslerinde  öğrencilerine  bilimsel  gelişmelerden
            bahsedip  bahsetmediği  ve  Fizikteki  güncel  gelişmeleri  takip  etmenin  kendilerine  bir  yararı  olacağını  düşünüp
            düşünmediklerini  ortaya  koymayı  amaçlayan  sorulara  yer  verilmiştir.  Araştırma  bulgularına  göre  fizik  öğretmenleri
            fizikteki son gelişmeleri yeterince takip etmemektedir. Çalışmanın sonuçlarına göre milli eğitim ve araştırmacılara bazı
            çözüm önerileri getirilmiştir.

                   Anahtar Kavramlar: fizik öğretmeni, fizikteki son gelişmeler















































                                                            27
   34   35   36   37   38   39   40   41   42   43   44