Page 39 - UFEK2017 Özetler Kitabı
P. 39
3. ULUSAL FİZİK EĞİTİMİ KONGRESİ BİLDİRİ ÖZETLERİ KİTABI
B27 FİZİK ÖĞRETMENLERİ FİZİKTEKİ SON GELİŞMELERİ TAKİP EDİYOR
MU?
Cihat DEMİR
1
1 Dicle Üniversitesi
Fizikteki yeni gelişmeler, tüm insanlık için hayatı kolaylaştırmanın, yaşanılabilir bir dünyanın ve evreni anlamamızın
kapılarını aralıyor. Einstein ‘ın kütle çekim dalgaları kanıtlandı, Fransada güneş enerjili yollar yapılıyor, 30 futbol sahası
büyüklüğündeki teleskop evreni dinliyor, Göktürk-1 uydusu fırlatıldı. Bazı insanlar için magazin haberlerinin ötesine
geçmeyen bu gelişmeler, fizik öğretmenleri için ayrı bir öneme sahip olmalı. Fizikteki son gelişmeleri takip eden ve
bilimsel yönünü geliştirebilmiş olan fizik öğretmenlerinin fizik öğretiminde daha başarılı olacakları düşünülmektedir.
Fizik öğretmenlerinin uygulamaya koyacakları bir özel öğretim yöntem ya da tekniğinin önemli bazı yerlerinde (dikkati
çekme aşamasında, problem cümlesi aşamasında tartışma aşamasında) fizikteki yeni gelişmeler onlara oldukça faydalı
olabilir. Bu çalışmanın amacı, Fizik öğretmenlerinin fizikteki güncel gelişmeleri takip edip etmediklerine ilişkin görüşlerini
belirlemektir. Çalışma grubunu, 2016-2017 akademik yılında Diyarbakır ilinde Milli Eğitim Bakanlığı’na bağlı özel ve
devlet okullarında görev yapan 30 fizik öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırma nitel araştırma desenlerinden özel durum
yöntemi olan betimsel bir çalışmadır. Bu araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden yapılandırılmış mülakat
kullanılmıştır. Yapılan görüşmelerde fizik öğretmenlerinin; bilimsel dergi ya da kitap okuyup okumadığı, bilimsel web
sitelerine bakıp bakmadığı, bilimsel kongrelere katılıp katılmadığı, derslerinde öğrencilerine bilimsel gelişmelerden
bahsedip bahsetmediği ve Fizikteki güncel gelişmeleri takip etmenin kendilerine bir yararı olacağını düşünüp
düşünmediklerini ortaya koymayı amaçlayan sorulara yer verilmiştir. Araştırma bulgularına göre fizik öğretmenleri
fizikteki son gelişmeleri yeterince takip etmemektedir. Çalışmanın sonuçlarına göre milli eğitim ve araştırmacılara bazı
çözüm önerileri getirilmiştir.
Anahtar Kavramlar: fizik öğretmeni, fizikteki son gelişmeler
27