Page 96 - UFEK2017 Özetler Kitabı
P. 96
3. ULUSAL FİZİK EĞİTİMİ KONGRESİ BİLDİRİ ÖZETLERİ KİTABI
Ö03 FİZİKA İLE BİLİME YOLCULUK
1
Gonca ARSLAN ,
1 CEV Özel Hamdullah Emin Paşa Okulları
Öğrencilerin fizik dersinde başarısız olmaları pek çok çalışmaya konu olmuştur. Fizik kavram ve kanunları anlama
ve kavramlar arası ilişkileri kurmak için gerekli olan akıl yürütme becerilerinin yetersiz olması öğrenmeyi
güçleştirmektedir. Bu kavramda kavram haritalarının veya görsel materyallerin önemi büyük yer kaplamaktadır. Fizik
dersinin lise düzeyinde iyi kavranması ilkokul ve ortaokulda fen bilimlerine duyulan merak ile başlar. Öğrenci 9. Sınıfa
geldiğinde fizik öğreniminin gerçek yüzü ile karşılaşır. Kavramlar, kavram yanılgıları ve fiziğin matematik ile olan
açıklamaları bazı zamanlarda öğrenci için zorluklar oluşturur. Bu zorluklar öğrencilerin zincirdeki halkalardan kopuşuna
neden olabilir. Bu durumu önlemek ve öğrencilerin derse olan ilgisini arttırmak için öğretmenlerin performans ödevleri,
proje ödevleri ve günlük ödevlerde öğrencilere yetenekleri doğrultusunda ödevler sunularak öğrenmeyi daha zevkli hale
getirilmelidir.
Bu çalışma da bir fotoromandır ve bu çalışma da çizim yeteneği olan bir öğrencinin bu yeteneği fizik dersi ile
birleştirilerek 9. Sınıfta yer alan
• Fizik bilimine giriş
• Madde ve Özellikleri
• Kuvvet ve Hareket
• Enerji
• Isı ve Sıcaklık konularında fizika karakterinin serüvenini konular kapsamında yer alan kavramlar ile
anlatmak ve sınıf içine sunarak arkadaşlarına da bir farklılık oluşturmayı sağlamak amaç edinilmiştir.
Bu çalışmada fizika ile bilime yolculuk çizgi romanı hazırlanmış basılmış ve her ünite geçisinde öğrencilere dağıtılmış,
incelenmiş, öğrencilerde merak uyandırdığı gözlemlenmiştir. Böylelikle öğrenciler bu şekildeki yetenekleri
doğrultusunda hazırladıkları ödevler ile fiziği sadece bir ders olarak değil hayatın kendisi olarak görmeleri sağlanmıştır.
Anahtar Kavramlar: Çizim yeteneği ile fizik ilişkisi , Görsel fizik gelişimi , Fizikte merak uyandırma, Kavrama
düzeyinin geliştirilmesi
84