Page 96 - UFEK2017 Özetler Kitabı
P. 96

3. ULUSAL FİZİK EĞİTİMİ KONGRESİ BİLDİRİ ÖZETLERİ KİTABI


             Ö03                               FİZİKA İLE BİLİME YOLCULUK




                                                                  1
                                                      Gonca ARSLAN ,

                                            1 CEV Özel Hamdullah Emin Paşa Okulları

                   Öğrencilerin fizik dersinde başarısız olmaları pek çok çalışmaya konu olmuştur. Fizik kavram ve kanunları anlama
            ve  kavramlar  arası  ilişkileri  kurmak  için  gerekli  olan  akıl  yürütme  becerilerinin  yetersiz  olması  öğrenmeyi
            güçleştirmektedir. Bu kavramda kavram haritalarının veya görsel materyallerin önemi büyük yer kaplamaktadır. Fizik
            dersinin lise düzeyinde iyi kavranması ilkokul ve ortaokulda fen bilimlerine duyulan merak ile başlar. Öğrenci 9. Sınıfa
            geldiğinde  fizik  öğreniminin  gerçek  yüzü  ile  karşılaşır.  Kavramlar,  kavram  yanılgıları  ve  fiziğin  matematik  ile  olan
            açıklamaları bazı zamanlarda öğrenci için zorluklar oluşturur. Bu zorluklar öğrencilerin zincirdeki halkalardan kopuşuna
            neden olabilir. Bu durumu önlemek ve öğrencilerin derse olan ilgisini arttırmak için öğretmenlerin performans ödevleri,
            proje ödevleri ve günlük ödevlerde öğrencilere yetenekleri doğrultusunda ödevler sunularak öğrenmeyi daha zevkli hale
            getirilmelidir.
                   Bu çalışma da bir fotoromandır ve bu çalışma da çizim yeteneği olan bir öğrencinin bu yeteneği fizik dersi ile
            birleştirilerek 9. Sınıfta yer alan
                       •   Fizik bilimine giriş
                       •   Madde ve Özellikleri
                       •   Kuvvet ve Hareket
                       •   Enerji
                       •   Isı ve Sıcaklık konularında fizika karakterinin serüvenini konular kapsamında yer alan kavramlar ile
                           anlatmak ve sınıf içine sunarak arkadaşlarına da bir farklılık oluşturmayı sağlamak amaç edinilmiştir.
            Bu çalışmada fizika ile bilime yolculuk çizgi romanı hazırlanmış basılmış ve her ünite geçisinde öğrencilere dağıtılmış,
            incelenmiş,  öğrencilerde  merak  uyandırdığı  gözlemlenmiştir.  Böylelikle  öğrenciler  bu  şekildeki  yetenekleri
            doğrultusunda hazırladıkları ödevler ile fiziği sadece bir ders olarak değil hayatın kendisi olarak görmeleri sağlanmıştır.

                   Anahtar Kavramlar: Çizim yeteneği ile fizik ilişkisi , Görsel fizik gelişimi , Fizikte merak uyandırma, Kavrama
            düzeyinin geliştirilmesi








































                                                            84
   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100   101