Page 95 - UFEK2017 Özetler Kitabı
P. 95

3. ULUSAL FİZİK EĞİTİMİ KONGRESİ BİLDİRİ ÖZETLERİ KİTABI


             Ö02                                      FİZİK BU KUTUDA




                                                      Gonca ARSLAN
                                                                  1

                                    1 Cumhuriyet Eğitim Vakfı Özel Hamdullah Emin Paşa Okulları

                   Fizik dersi genel anlamda öğrencilerin zorlandığı ve öğrenme güçlüğü yaşandığı bir ders olarak bilinir.  Bilimi
            öğrencilere  sevdirmek,  bilimsel  bilgi  ve  kavramlara  merak  uyandırmak  fizik  öğretmeninin  amaçları  arasında  yer
            almaktadır. Öğrenme sürecini aktif kılmanın soyut birçok kavramı somutlaştırmanın farklı yolları vardır. Fizik eğitiminde
            öğrencilere konunun kavramını geliştirmek ve derse sempati kazandırmak için farklı uygulamalar yapılabilir.
                   Bu  çalışmanın  amacı  ;  öğrencinin  genel  kurallar  ve  kavramlar  içerisinde  yaratıcılığının  geliştirilerek  ,
            yeteneklerinin  ön  plana  çıkarılması  ile  fizik  öğrenmeyi  daha  zevkli  hale  getirebilmeyi  hedefleyerek  bir  fizik  oyunu
            hazırlamaktır.  Çalışmada  lise  müfredatını  ve  fizik  genel  kültür  bilgilerini  içeren  oyun  kartları  ve  oyun  şablonu
            hazırlanmıştır. Öğrencilere bu yöntem 2016 -2017 öğretim yılının son dönemi olan sınavların ve not verme işlemlerinin
            rutinleştiği  süre  zarfında  uygulanmış  ve  uygulama  ile  öğrenciler  video  kaydına  alınarak  fizik  dersinde  eğlenerek
            öğrenmeyi  ve  öğrenilmiş  bilgileri  pekiştirmeyi  aktif  hale  getirdiği  gözlenmiştir.    Bu  çalışma  sonucunda  öğrenmenin
            öğrenci merkezli olması sağlanmış ,  fizik oyunları sayesinde öğrencilerin ilgisinin daha çok arttığı gözlemlenmiştir ve
            okula bağlılığının arttığı geri dönütlerle anlaşılmıştır.

                   Anahtar  Kavramlar:  Öğrenci  merkezli  öğrenme,  fizik  oyunları,  öğrenciler  arası  iletişimi  kuvvetlendirme,
            öğrenmeyi arttırma, öğrenmeyi stabil kılma





















































                                                            83
   90   91   92   93   94   95   96   97   98   99   100