Page 95 - UFEK2017 Özetler Kitabı
P. 95
3. ULUSAL FİZİK EĞİTİMİ KONGRESİ BİLDİRİ ÖZETLERİ KİTABI
Ö02 FİZİK BU KUTUDA
Gonca ARSLAN
1
1 Cumhuriyet Eğitim Vakfı Özel Hamdullah Emin Paşa Okulları
Fizik dersi genel anlamda öğrencilerin zorlandığı ve öğrenme güçlüğü yaşandığı bir ders olarak bilinir. Bilimi
öğrencilere sevdirmek, bilimsel bilgi ve kavramlara merak uyandırmak fizik öğretmeninin amaçları arasında yer
almaktadır. Öğrenme sürecini aktif kılmanın soyut birçok kavramı somutlaştırmanın farklı yolları vardır. Fizik eğitiminde
öğrencilere konunun kavramını geliştirmek ve derse sempati kazandırmak için farklı uygulamalar yapılabilir.
Bu çalışmanın amacı ; öğrencinin genel kurallar ve kavramlar içerisinde yaratıcılığının geliştirilerek ,
yeteneklerinin ön plana çıkarılması ile fizik öğrenmeyi daha zevkli hale getirebilmeyi hedefleyerek bir fizik oyunu
hazırlamaktır. Çalışmada lise müfredatını ve fizik genel kültür bilgilerini içeren oyun kartları ve oyun şablonu
hazırlanmıştır. Öğrencilere bu yöntem 2016 -2017 öğretim yılının son dönemi olan sınavların ve not verme işlemlerinin
rutinleştiği süre zarfında uygulanmış ve uygulama ile öğrenciler video kaydına alınarak fizik dersinde eğlenerek
öğrenmeyi ve öğrenilmiş bilgileri pekiştirmeyi aktif hale getirdiği gözlenmiştir. Bu çalışma sonucunda öğrenmenin
öğrenci merkezli olması sağlanmış , fizik oyunları sayesinde öğrencilerin ilgisinin daha çok arttığı gözlemlenmiştir ve
okula bağlılığının arttığı geri dönütlerle anlaşılmıştır.
Anahtar Kavramlar: Öğrenci merkezli öğrenme, fizik oyunları, öğrenciler arası iletişimi kuvvetlendirme,
öğrenmeyi arttırma, öğrenmeyi stabil kılma
83