Page 11 - UFEK2017 Özetler Kitabı
P. 11
3. ULUSAL FİZİK EĞİTİMİ KONGRESİ BİLDİRİ ÖZETLERİ KİTABI
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ SERBEST DÜŞME HAREKETİNİN MATEMATİKSEL MODELİNİ
ANLAMALARI ............................................................................................................................................... 49
ERCİŞ ŞEHİT RAMAZAN KESERCİ İMAM HATİP ORTAOKULU’ NDA FARKLI SINIF DÜZEYİNDE ÖĞRENİM
GÖREN ÖĞRENCİLERİN STEM’ E YÖNELİK TUTUMLARININ İNCELENMESİ .................................................. 50
ÖĞRENCİLERİN YÜKSEK HIZLARDA YARIŞAN ARAÇLAR PROBLEMİNİ ÇÖZERKEN YAŞADIKLARI GÜÇLÜKLER
..................................................................................................................................................................... 51
YENİLENEBİLİR ENERJİ KAYNAKLARININ FEN EĞİTİMİNDEKİ ÖNEMİ ........................................................... 52
FEN BİLİMLERİ DERS KİTAPLARINDAKİ FİZİK KONULARINI İÇEREN DEĞERLENDİRME SORULARININ
GÖSTERİM TÜRLERİ ARASI GEÇİŞLERİNİN İNCELENMESİ ............................................................................ 53
FİZİK DERS KİTAPLARINDA KULLANILAN BAZI METAFORİK KAVRAMLARIN ANALİZİ ................................... 54
ELEKTRİK ALAN KONUSUNUN “DİDAKTİKSEL DÖNÜŞÜM TEORİSİ” YAKLAŞIMIYLA DEĞERLENDİRİLMESİ . 55
FİZİK ÖĞRETMENLERİNİN KAVRAM YANILGILARI, KAVRAM YANILGILARININ TESPİTİ VE GİDERİLMESİNE
YÖNELİK DÜŞÜNCELERİ ............................................................................................................................... 56
LİSE ÖĞRENCİLERİN FİZİK DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARININ OKUL TÜRÜNE GÖRE FARKLILIĞININ
ARAŞTIRILMASI ............................................................................................................................................ 57
NÜKLEER ENERJİ VE NÜKLEER ENERJİ SANTRALLERİNE YÖNELİK TUTUM ÖLÇEĞİNİN GELİŞTİRİLMESİ;
GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI ......................................................................................................... 58
GÖRME ENGELLİ ÖĞRENCİLER İÇİN ERİŞİLEBİLİR SORU TASARIMI: GRAFİKLİ SORU ÖRNEĞİ ..................... 59
ÖĞRENCİLERİN FİZİK ÖĞRETMENİ ALGISI .................................................................................................... 60
ARAŞTIRMAYA DAYALI LABORATUVAR UYGULAMALARININ SAĞLAYABİLECEĞİ OLANAKLAR:
ELEKTROSTATİK ÖRNEĞİ .............................................................................................................................. 61
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ KAVRAMSAL, GRAFİKSEL VE İŞLEMSEL SORU TÜRLERİ HAKKINDAKİ
GÖRÜŞLERİNİN İNCELENMESİ ..................................................................................................................... 62
ULUSLARARASI UZAY İSTASYONUNDA HAREKET VE ZERO-G UÇAĞI (GÖRÜNEN AĞIRLIKSIZLIK) ............... 63
ERKEN ÇOCUKLUK DÖNEMİNDE ENGELSİZ FİZİK EĞİTİMİ ÇALIŞMALARI: ZIT KAVRAMLAR ........................ 64
UYGULAMALI GÜNEŞ PİLLERİ TASARIMI KURSUNA KATILAN ÖĞRETMENLERİN MESLEKİ BOYUTLARININ
İNCELENMESİ ............................................................................................................................................... 65
ÖĞRENME VE KUANTUM KURAMI .............................................................................................................. 66
FİZİK EĞİTİMİNDE MATEMATİKSEL MODELLEME: FİZİK SARKAÇ ................................................................ 67
FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ AKIŞKANLAR MEKANİĞİ KONUSUNDA ÖĞRENDİKLERİ BİLGİLERİ
GÜNLÜK YAŞAMLA İLİŞKİLENDİREBİLME DÜZEYLERİNİN BELİRLENMESİ .................................................... 68
ZİHİN HARİTASI OLUŞTURMANIN FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ, BİLİM İNSANLARININ
HAYATINI ÖĞRENMELERİNE ETKİSİ: ALBERT EİNSTEİN ÖRNEĞİ .................................................................. 69
ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ATOM KAVRAMINA İLİŞKİN BİLGİ SEVİYELERİNİN İNCELENMESİ ................. 70
AKILLI TELEFON YARDIMI İLE SÜRAT VE İVME ÖLÇME ................................................................................ 71
ELEKTRİK YÜKLERİ VE ELEKTRİKLENME KONUSU İLE İLGİLİ UÇAN NAYLON DENEYİ HAKKINDA ÖĞRETMEN
GÖRÜŞLERİ................................................................................................................................................... 72
TASLAK FİZİK ÖĞRETİM PROGRAMININ ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ DOĞRULTUSUNDA DEĞERLENDİRİLMESİ
(ORDU İLİ ÖRNEĞİ) ...................................................................................................................................... 73
MIKNATISLAR VE AKIM-MANYETİK ALAN İLİŞKİSİ KONULARINDA HAZIRLANAN FİZİKSEL MODELLERİN
10.SINIF ÖĞRENCİLERİNİN KONULARI GÜNLÜK YAŞAMLA İLİŞKİLENDİRMELERİNE ETKİSİ ......................... 74
x