Page 10 - UFEK2017 Özetler Kitabı
P. 10

3. ULUSAL FİZİK EĞİTİMİ KONGRESİ BİLDİRİ ÖZETLERİ KİTABI

               POPÜLER BİLİM KİTAPLARINDAKİ FİZİK DENEYLERİNİN BİLİMSEL SÜREÇ BECERİLERİ YÖNÜNDEN
               DEĞERLENDİRİLMESİ ................................................................................................................................... 25
               AKRAN ÖĞRETİMİ TEKNİĞİNİN 9. SINIF ÖĞRENCİLERİNİN FİZİK DERSİNE YÖNELİK TUTUMLARI ÜZERİNDEKİ
               ETKİSİ ........................................................................................................................................................... 26

               FİZİK ÖĞRETMENLERİ FİZİKTEKİ SON GELİŞMELERİ TAKİP EDİYOR MU? ..................................................... 27
               FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ YEREL SOSYOBİLİMSEL KONULARDA İNFORMAL
               MUHAKEMELERİNİN BELİRLENMESİ ............................................................................................................ 28
               BİLİM MERKEZİ SERGİLERİNİN FEN ÖĞRETİMİNE ENTEGRASYONU İÇİN BAŞARILI BİR SINIF GEZİSİ BASİT
               MAKİNALAR KONUSU ÖRNEĞİ .................................................................................................................... 29
               FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ “SEZGİYE TERS FİZİK PROBLEMLERİ” VE “BİLİMSEL TARTIŞMA
               (ARGÜMANTASYON)” KAVRAMLARINA İLİŞKİN METAFORİK ALGILARININ İNCELENMESİ.......................... 30

               BİR DURUM ÇALIŞMASI: ISI, SICAKLIK VE ISIL ENERJİ KAVRAMLARI ARASINDAKİ İLİŞKİNİN İNCELENMESİ 31
               KAVRAMSAL DEĞİŞİM SÜRECİNDE DURUM ANALİZ KATEGORİLERİ “AKLA YATKINLIK, ANLAŞILIRLIK,
               YARARLILIK” ................................................................................................................................................. 32
               FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ MEKANİK DALGALAR KONUSU KAVRAM YANILGILARININ DÖRT
               AŞAMALI KAVRAM YANILGISI TESTİ İLE TESPİT EDİLMESİ ........................................................................... 33

               FİZİK EĞİTİMİNDE WEB TABANLI ZEKİ ÖĞRETİM SİSTEMİNİ KULLANAN ÖĞRENCİLERİN GÖRÜŞLERİ ........ 34
               FİZİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ ISI, İŞ VE TERMODİNAMİĞİN BİRİNCİ YASASI İLE İLGİLİ KAVRAMSAL
               ZORLUKLARI ................................................................................................................................................. 35
               BECERİ KAVRAMININ FİZİK ÖĞRETMENLERİ GÖRÜŞLERİNE GÖRE DEĞERLENDİRİLMESİ ........................... 36

               SOSYAL MEDYA ARAÇLARINDAN FACEBOOK’UN BENİMSENMESİ, KULLANIM AMAÇLARI, EĞİTSEL AMAÇLI
               KULLANIMI VE FİZİK EĞİTİMİNDE EĞİTSEL AMAÇLI KULLANIMINA İLİŞKİN BİR DEĞERLENDİRME ............. 37

               FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ E. HUBBLE’IN “KIRMIZIYA KAYMA YASASI” ÇERÇEVESİNDE BİLGİ VE
               BİLİŞSEL SÜREÇ YETERLİKLERİNİN İNCELENMESİ ......................................................................................... 38
               DURA PROJESİ: SUYUN KAYNAMASI ÖRNEĞİ .............................................................................................. 39

               PROJE TABANLI ÖĞRENME YÖNTEMLİ OYUN TEKNİĞİ İLE FİZİK ÖĞRENME ............................................... 40
               ISI VE SICAKLIK KONUSU İLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARINI BELİRLEMEYE YÖNELİK DÖRT AŞAMALI BİR
               TESTİN GELİŞTİRİLMESİ VE UYGULANMASI ................................................................................................. 41
               ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN UZAY KAVRAMI VE UZAYDAKİ YAŞAM KONUSUNA YÖNELİK
               DEĞERLENDİRMELERİ .................................................................................................................................. 42

               FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ ATOM KAVRAMINA İLİŞKİN ALGILARININ KELİME İLİŞKİLENDİRME
               TESTİ İLE BELİRLENMESİ ............................................................................................................................... 43

               GİRİŞ SEVİYESİ E&M DERSLERİNDEKİ ÖĞRENCİ BAŞARISI: BİR META-ANALİZ ÇALIŞMASI .......................... 44
               GÖRME ENGELLİ ÖĞRENCİLER İÇİN ERİŞİLEBİLİR SORU TASARIMI: ŞEKİLLİ SORU ÖRNEĞİ ........................ 45

               FİZİK EĞİTİMİNDE AKILLI TELEFONLARIN KULLANILMASI: DAİRESEL HAREKET İLE DOPPLER OLAYININ
               İNCELENMESİ VE SES HIZININ HESAPLANMASI ........................................................................................... 46
               FEN BİLGİSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ FİZİK LABORATUVARI ETKİNLİKLERİNDEKİ TOPLUMSAL CİNSİYET
               ALGISI ........................................................................................................................................................... 47
               MÜHENDİSLİK TASARIM TEMELLİ ÖĞRETİM YÖNTEMİNİN ELEKTRİK VE AYNALAR KONULARINA
               UYGULANMASI İLE ÖĞRENCİLERİN FEN VE MÜHENDİSLİK ALANLARINA YÖNELİK TUTUMUNDAKİ
               DEĞİŞİMİN İNCELENMESİ ............................................................................................................................ 48


                                                            ix
   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14   15