Page 9 - UFEK2017 Özetler Kitabı
P. 9

3. ULUSAL FİZİK EĞİTİMİ KONGRESİ BİLDİRİ ÖZETLERİ KİTABI

                                                      İÇİNDEKİLER

            SÖZLÜ BİLDİRİLER .............................................................................................................................................. 1
               ZİHİN HARİTASI OLUŞTURMANIN FEN BİLİMLERİ DERSİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ, BİLİM İNSANLARININ
               HAYATINI ÖĞRENMELERİNE ETKİSİ: MARIE CURIE ÖRNEĞİ .......................................................................... 2
               KAVRAMSAL DEĞİŞİM METİNLERİ VE KONTROL METİNLERİNİN KAVRAM YANILGILARININ GİDERİLMESİNE
               ETKİSİNİN ARAŞTIRILMASI ............................................................................................................................. 3

               MODERN FİZİKTE KULLANILAN BAZI METAFORİK KAVRAMLARIN ÖĞRETMEN ADAYLARININ FİZİK ALGISI
               ÜZERİNE ETKİSİ .............................................................................................................................................. 4

               OKUL DIŞI ÖĞRENME ORTAMI OLARAK PLANETARYUM: BİR TOPLUMSAL SORUMLULUK PROJESİ ............ 5
               ÖABT FİZİK ÖĞRETMENLİĞİ SORULARININ BLOOM TAKSONOMİSİNE GÖRE SINIFLANDIRILMASI ............... 6

               ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN AKADEMİK BAŞARILARINA
               ETKİSİ: “GÜNEŞ SİSTEMİ VE ÖTESİ: UZAY BİLMECESİ” ÜNİTESİ ..................................................................... 7

               FEN BİLİMLERİ ÖĞRETMEN ADAYLARININ EVREN MODELİ ALGILARI ........................................................... 8
               ELEKTROMANYETİK KİRLİLİĞE İLİŞKİN FARKINDALIK ÖLÇEĞİ; GEÇERLİK VE GÜVENİRLİK ÇALIŞMASI ........... 9

               MAPLE PROGRAMININ FİZİK ÖĞRETİMİNDE KULLANILMASI: BİR VE İKİ BOYUTTA HAREKET ÖRNEĞİ ....... 10
               2007-2016 YILLARI ARASINDA FİZİK EĞİTİMİNDE KAVRAM YANILGILARIYLA İLGİLİ YAPILAN ÇALIŞMALARIN
               DEĞERLENDİRİLMESİ ................................................................................................................................... 11
               BASİT ARAÇ GEREÇLERLE YAPILAN SIVILARDA BASINÇ KONUSUNDAKİ BİR DENEY ETKİNLİĞİNE İLİŞKİN
               ÖĞRETMEN GÖRÜŞLERİ .............................................................................................................................. 12

               2017 YGS VE LYS-2 FİZİK SORULARININ BLOOM TAKSONOMİSİ VE ÖĞRETİM PROGRAMINDA YER ALAN
               KAZANIMLAR AÇISINDAN DEĞERLENDİRİLMESİ ............................................................................................ 13

               LİSE ÖĞRENCİLERİN BİLGİSAYAR TABANLI LABORATUVAR UYGULAMALARINA YÖNELİK TUTUMLARINI
               ETKİLEYEN FAKTÖRLER: BİR SIRALI REGRESYON ÇALIŞMASI ....................................................................... 14
               ELEKTROSTATİK İLE İLGİLİ SORGULAYICI ARAŞTIRMA YÖNTEMİNE DAYALI ETKİNLİKLERİN ÖĞRETMEN
               ADAYLARININ BİLİMİN DOĞASINA İLİŞKİN GÖRÜŞLERİNE ETKİSİ ................................................................ 15

               JİGSAW YÖNTEMİNİN FEN ÖĞRETİMİ LABORATUVAR UYGULAMALARINDA KULLANIMININ ÜNİVERSİTE
               ÖĞRENCİLERİNİN FİZİK KONULARINDAKİ BAŞARILARINA ETKİSİ ................................................................. 16

               DEBİ VE SÜREKLİLİK DENKLEMİ İLE İLGİLİ KAVRAM YANILGILARININ BELİRLENMESİ ................................. 17
               ORTAÖĞRETİM FİZİK DERSİ ÖĞRETİM PROGRAMI KAZANIMLARIYLA 2017 YÜKSEKÖĞRETİME GEÇİŞ
               SINAVI (YGS) VE LİSANS YERLEŞTİRME SINAVI (LYS) FİZİK SORULARININ UYUMLULUĞU ........................... 18
               ARTIRILMIŞ GERÇEKLİK UYGULAMALARININ ORTAOKUL ÖĞRENCİLERİNİN ASTRONOMİ KONULARINI
               ÖĞRENMELERİNE ETKİSİ .............................................................................................................................. 19

               STEAM ETKİNLİKLERİNİN ÖĞRENCİLERİN MESLEK ALGILARINA ETKİSİ ....................................................... 20
               ÇUKUR AYNALARDA GÖRÜNTÜ OLUŞUMU - DENEY DÜZENEKLERİNİN VE ETKİNLİK YAPRAKLARININ
               OLUŞTURULMASINA YÖNELİK ÖRNEK BİR UYGULAMA............................................................................... 21
               ÖABT FİZİK ÖĞRETMENLİĞİ SORULARININ FİZİK ÖĞRETMENİ ÖZEL ALAN YETERLİKLERİ PERFORMANS
               GÖSTERGELERİNİ KARŞILAMA DURUMLARININ İNCELENMESİ ................................................................... 22

               FİZİK ÖĞRETMEN ADAYLARININ GÖRÜŞLERİNE DAYALI OLARAK FEN VE MATEMATİK ÖĞRETİMİNDE
               UYGULAMALI BİLİM TARİHİ KULLANIMI ...................................................................................................... 23

               LİSE ÖĞRENCİLERİNİN ELEKTRİK ALAN ÇİZGİLERİ KONUSUNDAKİ BİLGİLERİNİN ÇİZİM YÖNTEMİYLE
               İNCELENMESİ ............................................................................................................................................... 24
                                                           viii
   4   5   6   7   8   9   10   11   12   13   14